ديك حفصةشيخاوي حفيظة2025-07-142025-07-142025-07-14http://dspace.cuillizi.dz/handle/123456789/457تهدفهذهالدراسةإلىالتعرفعلىأثرأنشطةالتسويقعبرمواقعالتواصلالاجتماعيعلىولاءالزبون للعلامةالتجاريةSTREAMللأجهزةالكهرومنزلية،حيثتكمنأهميةالدراسةفيإبرازدوروسائلالتواصلالاجتماعيكأداةفعالةفيبناءعلاقةطويلةالأمدمعالزبائنوتعزيزولائهم.لتحقيقأهدافالدراسة،تمتصميم استبيان إلكتروني وُزّع على عينة مكونة من135 زبونًا منزبائن العلامة التجارية، وقد تم تحليل البيانات باستخدامبرنامجV26SPSS،بالاعتمادعلىأدواتتحليلإحصائيةمتنوعةمثلالمتوسطاتالحسابية،اختباربيرسون، وتحليل الانحدار الخطي المتعدد. توصلت الدراسة إلى وجود أثر معنوي وإيجابي لكل من أبعاد أنشطة التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي)الترفيه،التفاعل،الحداثة،الإعلانات،التخصيص(علىولاءالزبائن،وقدتبينأنبُعدالترفيههوالأكثرتأثيرًا، يليهالحداثةوالتخصيص،ممايؤكدأهميةتقديممحتوىممتعوجاذب،وتجديدهباستمرارليتماشىمعالتوجهاتالحديثة،معمراعاةتخصيصالرسائلالتسويقيةبمايتوافقمعتفضيلاتالزبائن،بمايضمنبناء ولاء قوي ومستدام تجاه العلامة التجارية .STREAM Abstract: Thisstudyaimstoexaminetheimpactofsocialmediamarketingactivitiesoncustomerloyalty totheSTREAMbrandofhouseholdappliances.Theimportanceofthestudyliesinhighlighting theroleofsocialmediaasaneffectivetoolforbuildinglong-termrelationshipswithcustomers andenhancingtheirloyalty.Toachievetheobjectivesofthestudy,anelectronicquestionnaire wasdesignedanddistributedtoasampleof135customersofthebrand.Thedatawasanalyzed usingSPSSV26,relyingonvariousstatisticalanalysistoolssuchasmeans,Pearsoncorrelation test, and multiple linear regression analysis. The study found a significant and positive effect of all dimensions of social media marketing activities (entertainment, interaction, modernity, advertising, personalization) on customer loyalty. The entertainment dimension was found to have the greatest influence, followed by modernity and personalization. This confirms the importance of providing engaging and attractive content, regularly updating it to align with modern trends, and personalizing marketing messages to suit customer preferences, thereby ensuring strong and lasting loyalty to the STREAM brand.أثرأنشطةالتسويق عبروسائل التواصل الاجتماعي على ولاء الزبون للعلامةالتجاريةدراسة حالةالعلامةالتجاريةSTREAMللأجهزةالكهرومنزليةOther