Management
Permanent URI for this collection
إدارة الأعمال
Browse
Browsing Management by Author "ابتسام عبدون"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item تأثير الكلمة المنطوقة الإلكترونية على شخصية العلامة التجارية(المركز الجامعي المقاوم الشيخ آمود بن مختار -إيليزي (الجزائر) معهد العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير, 2023) رحاب كروم; ابتسام عبدون; إشراف الدكتور : خثير شينالملخص هدفت هذه الدراسة إلى تحديد تأثير الكلمة المنطوقة الإلكترونية بأبعادها الأربعة (مصداقية الكلمة المنطوقة، كثافة الكلمة المنطوقة، خبرة الكلمة المنطوقة، جودة الكلمة المنطوقة) في إبراز شخصية العلامة التجارية (العلامة التجارية Chanel)، ولتحقيق هذا الهدف تم توزيع استبيان الكتروني على عينة من نساء والرجال جزائريين مستخدمين لمنتج من منتجات من علامة Chanel، حيث بلغت العينة89، وقد تمت معالجتها بواسطة برنامج spssV.26 واختبار نموذج الانحدار الخطي المتعدد، توصلت الدراسة إلى عدة نتائج أهمها وجود أثر ذو دلالة إحصائية لتأثير الكلمة المنطوقة الإلكترونية بأبعادها في إبراز شخصية العلامة التجارية. وفي الأخير توصلنا إلى أن أبعاد الكلمة المنطوقة (الخبرة الجودة الكثافة) تؤثر في إبراز شخصية العلامة اما البعد (المصداقية) لا يؤثر في إبراز شخصية اللامة التجارية. Abstract This study aimed at the effect of the spoken word in its four dimensions (the spoken word, the spoken word, the spoken word, the spoken experience, the spoken word) in highlighting the brand personality (the Chanel brand). Chanel brand, with an incidence of 89, and it was processed by the spssV.26 program and tested the multiple linear regression model, it reached a result, a statistically significant effect of the impact of the spoken word with its dimensions in highlighting the brand personality. Finally, we found that the dimensions of the spoken word (experience, quality, density) affect highlighting the personality of the brand, but the dimension (credibility) does not affect highlighting the personality of the brand.