Management
Permanent URI for this collection
إدارة الأعمال
Browse
Browsing Management by Author "الياس يمينة"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item أثر التسويق الريادي في تحقيق التنمية السياحية(المركز الجامعي المقاوم الشيخ أمود بن مختار – إيليزي معهد العلوم الاقتصادية و التجارية و علوم التسيير, 2021) الياس يمينة; إشراف الدكتور : الأمين محمد الشريفملخص: تهدف الدراسة الحالية إلى البحث عن إمكانية تحقيق التنمية السياحية عن طريق التسويق الريادي الذي يعتبر طريقة جديدة ومبتكرة في مجال التسويق، عن طريق التركيز على الإبداع وعلى العميل وخلق القيمة واقتناص الفرص وذلك من أجل تحقيق التنمية السياحية، وإبراز العلاقة بين متغيرات الدراسة من خلال مجتمع الدراسة، ومن أجل تحقيق هدف الدراسة تم الاعتماد على أداة (الاستبيان) وعلى المنهج الوصفي والتحليلي إذ وزعت30 استمارة استبيان على مختلف الوكالات السياحية بكل من ولاية جانت و إيليزي من أجل تحليل الإجابات تم استخدام نموذج الانحدار الخطي البسيط بواسطة برنامج (SPSS-V26)،وقد توصلت إلى وجود علاقة موجبة ذات دلالة إحصائية بين التسويق الريادي والتنمية السياحية. Abstract: The following study aims to search about the possibillty of achiving tourism development through Entrepreneurial Marketing ,which is considered as a new method in the fielod of by focusing on creativty, on the customer, creating value and sizing opportunities , in order to achieve tourism development, which is represented in the strategic plans and programs aimed at achiving the optimal use of the available tourism potentials and resources, Amodel has been identified through which variable are studied, and new hypotheses are formulated that stem from the main hypothesis of this study.Weadopted the kuestionnaire and the descriptive analytical method 30 kuestionnaires were distributed to various tiurism agencies in the states of Djanet and Illiziin order to analayze the answers, a simpl linear regression model was used by.program)SPSS-V26( program we have found a significant relationship between entrepreuril marketing and tourism.